Home

Woensdag 24 september

Een dagje relaxen...

Vorige dag Volgende dag

Onze laatste dag en het is zowaar droog! We nemen een ontbijtje in het centrum en daarna vertrekken we met onze spullen naar het busstation dat om de hoek is. De lokale bus brengt ons in een paar minuten naar het BSI busstation waar we de rechtstreekse bus naar de Blue Lagoon nemen. De Blue Lagoon, toeristenattractie nummer 1. Een klein uur later staan we bij de receptie van de clinic van de Blue Lagoon en we hebben geluk; we mogen onze kamer al op! En wat een luxe ineens... Relaxte ligstoelen op onze kamer, dikke grote handdoeken, een fijne ruime douche, gratis koffie en thee tijdens ons verblijf en we kijken uit op een schitterend met mos begroeid lavaveld! Laat het relaxen nu dan eindelijk maar eens beginnen...

Maar eerst nog even wat rondwandelen in de merkwaardige omgeving van de Blue Lagoon. We zien met mos begroeide lavavelden en melkachtige fel blauwe watertjes, erg mooi om te zien. We nemen alvast even een kijkje bij het bad zelf, eten hier een hapje en van de gevreesde bussen vol toeristen is helemaal geen sprake! De parkeerplaats is zo goed als leeg en in het bad drijven ook maar een paar mensen.

Snel lopen we terug naar onze hotelkamer om vervolgens richting Blue Lagoon te gaan. We moeten hier hetzelfde ritueel volgen als we ook al in Mývatn gehad hebben; de rood aangegeven gedeelten van je lijf moeten goed gewassen worden, daarna mag je je in je badkleding hijsen en dan mag je het bad in spurten. Het water blijkt gelijkmatiger warm te zijn dan in Mývatn, maar al gauw hebben we een plaatsje gevonden bij de warmste spot in het bad, heerlijk! We smeren ons gezicht nog even in met silica, dat een heilzame werking heeft voor je huid, en het genieten kan beginnen!

En zo dobberen we een goede 2 uurtjes in het heilzame warme water van de Blue Lagoon, met af en toe de zon erbij, en af en toe een regenbui. Maar ach, nat is nat, toch? Van drukte is nog steeds helemaal geen sprake en soms hebben we het bad bijna helemaal voor ons alleen!

’s Avonds eten we in het restaurant van de Blue Lagoon en het smaakt wederom voortreffelijk. Na uitgebreid te hebben nagetafeld, is er nu dan helaas echt een einde aan de vakantie gekomen en bij de receptie bestellen we alvast een taxi voor de volgende ochtend half 6...